Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAshby, Jeffrey S.; Dickinson, Wendy L.; Gnilka, Philip B.; Noble, Christina L.
TitelHope as a Mediator and Moderator of Multidimensional Perfectionism and Depression in Middle School Students
QuelleIn: Journal of Counseling & Development, 89 (2011) 2, S.131-139 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0748-9633
SchlagwörterMiddle School Students; Depression (Psychology); Psychological Patterns; Adjustment (to Environment); Correlation
AbstractThe authors examined the relationship of perfectionism, hope, and depression in a sample of 153 middle school students. Adaptive perfectionists differed significantly from both maladaptive perfectionists and nonperfectionists on their levels of hope and depression. Hope mediated the relationship between maladaptive perfectionism and depression and supported an indirect effects model for hope and the relationship between adaptive perfectionism and depression. No evidence was found for hope as a moderator in the relationship between perfectionism and depression. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Counseling Association. 5999 Stevenson Avenue, Alexandria, VA 22304. Tel: 800-422-2648; Tel: 800-347-6647; Fax: 800-473-2329; Web site: http://www.counseling.org/Publications/Journals.aspx
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Counseling & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: